Et magisk legeunivers, en god service og digital markedsføring er i fokus
Siden 2019 har ægteparret Berit Amsinck og Thomas Amsinck fulgt deres drømme om at skabe et magisk legeunivers i butikken Leg & Idé på Jægersborg Alle 16 i Charlottenlund, hvor der før lå en Fætter BR. Men kampen om kundernes opmærksomhed og gunst sker også online via en webshop og med sparring om digital markedsføring fra Erhvervshus Hovedstaden.
En fælles drøm om en magisk legetøjsbutik med salg af kvalitetslegetøj til børn i alderen 0-12 blev til virkelighed for ægteparret Berit og Thomas Amsinck, da de lejede sig ind i lokalerne på en af Charlottenlunds centrale handelsgader for fire år siden. Parret driver også den traditionsrige 105 år gamle boghandel Bog & Idé længere oppe af Jægersborg Alle samt en række Bog & idé og Legekæden i Holte, Søborg, Birkerød, Espergærde og Ballerup med i alt 70 medarbejdere. Berit Amsinck fortæller:
“Vores passion er at forhandle godt legetøj og give alle en god og tryg kundeservice. Den absolut vigtigste motor bag hele Leg & Idé er vores helt fantastiske legeteam, som har livslang erfaring med legetøj. Hver dag møder de børn, forældre og bedsteforældre med engagement, store smil og glæde i vores fysiske butikker, hvor vi har arbejdet meget strategisk og kreativt med indretningen i form af blandt andet farver, harlekinmønster og belysning. Vi gør os umage med de fysiske rammer, så kunderne får en rolig og inspirerende oplevelse og fornemmer den magiske stemning, og vi er stolte af, at kunderne ofte siger til os, at her er rart at handle”.
Som fysisk forretning må du ikke sakke bagud i den digitale handel
Thomas Amsinck oplever, at handelslivet og kundernes købemønstre har forandret sig meget gennem de sidste 10 år. Derfor mener han, at det er altafgørende som erhvervsdrivende at have gode sparringspartnere, være forandringsvillig og gå helhjertet ind i den digitale handel:
”For at drive detailhandel i dag skal du også mestre digitalt salg og markedsføring. Du bliver nødt til at give kunderne mulighed for at købe dine varer online, hvis du vil overleve som fysisk butik. Det har været en stor hjælp for os, at vores butikschef Pia Øhlers Skaalum har deltaget i Erhvervshus Hovedstadens workshop om onlinesalg og fået sparring om markedsføring på sociale medier. Det er jo et fantastisk tilbud, som flere lokale erhvervsdrivende i området kunne have stor gavn af at kende til og benytte sig af. Man kunne godt bruge mere tid på at formidle alle de gode tilbud”.
Den digitale rejse blev styrket af Erhvervshus Hovedstadens tilbud
Pia fortæller, at hun har fået et stort udbytte af forløbet med Erhvervshus Hovedstaden, der bestod af en workshop med deltagelse af en ekstern SoMe-rådgiver samt individuel sparring med senior forretningsudvikler Tina Wøldiche Pedersen fra Erhvervshus Hovedstaden, der yder vejledning til virksomhederne med støtte fra kommunerne i Hovedstadsregionen:
“Jeg fik inspiration og redskaber til at synliggøre forretningen og produkterne med gode SoMe-tekster og billeder, og jeg blev tryg ved at bruge de forskellige funktioner på kanalerne. Det var også givtigt at få en-til-en-sparring med Tina. Jeg fik nye ideer til indhold, og det har medvirket til, at jeg er meget aktiv på vores sociale medier i dag”.
Senior forretningsudvikler Tina Wøldiche Pedersen er imponeret over den udvikling, som Leg & Idé har gennemgået:
”Berit og Thomas har ligesom andre fysiske forretninger været gennem en svær tid med pandemien, lav forbrugertillid og priskrige. De har skabt et nyt og bredere kundeunderlag ved at udvikle en velfungerende webshop med onlinesalg af legetøj, samtidig med at de fastholder gode gamle dyder som høj kvalitet, et indgående produktkendskab og fagligt engagement hos personalet samt et højt serviceniveau i butikken”.
Historien om Leg & Idés udvikling og nytte af at få sparring om digital markedsføring får gæsterne på et fælles virksomhedsbesøg med deltagelse af Gentoftes borgmester Michael Fenger, virksomhedskonsulent Marianne Pedersen og leder af Kvalitet og Udvikling Anne Emborg Petersen fra Gentofte Kommune samt adm. direktør Katrine Paaby, konsulentchef Flemming Troelsen og Tina Wøldiche Pedersen fra Erhvervshus Hovedstaden.
Billedtekst: Gentoftes borgmester Michael Fenger fortæller, at kommunen fremadrettet ønsker at øge dialogen og samarbejdet med det lokale erhvervsliv og sætter nye indsatser i værk og bl.a. ansætter en erhvervskonsulent.
Et godt råd til andre erhvervsdrivende fra Thomas Amsinck: Hvis du vil transformere din virksomhed eller udvikle din forretning, så kan jeg kun anbefale at tage fat i Erhvervshuset. Her sidder dedikerede forretningsudviklere klar til at give dig/jer den nødvendige sparring, og de stiller med ressourcer og workshops, som mange kan have gavn af. Vi ser frem til det fortsatte samarbejde med ønsket om at bevare det lokale handelsliv i Gentofte.
Kommentarer